Wednesday, February 9, 2011

Gila Makan Family

Family saya memang kuat makan kecuali saya..(xnak ngaku tuh.haha). Lebih-lebih lagi kalau dh berkumpul reramai. Acara utama ialah makan, makan dan makan. Mereka akan membedal apa jua jenis makan yang ada tapi menghiraukan risiko terkena diarrhea. Ya mereka memang jarang terkena penyakit itu. Mungkin sebab sentiasa mementingkan kebersihan atau mungkin juga sebab kulit perot kami memang lasak sebab dah selalu jumpa berbagai jenis makanan. ^_^

Nasi Dagang sememangnya menu terfavorit bagi family saya. Satu hari 3-4 kali makan benda tu pon tak kesah. Entah mengapa semua orang minat sangat. Mungkin sebab itulah specialty mama saya. So bagi bakal menantu sila take note ye. Anda juga harus berusaha untuk minat nasi dagang ya. Selain itu, family saya juga sangat berminat dengan makanan yang di'grill'. (Style orang puteh laa plk kan..) Tak kira laa daging lembu ke kambing mahupun ikan. Semuanya disambut mesra oleh perot-perot kami.


Picnic di luar rumah






Sila abaikan minah over itu


Ikan besar itu aim utama

Abah dah tak sabar nampaknya



Oklaa..Bagi chance laa kan

Sesekali bila terasa sedikit kaya kami juga layan makan beramai-ramai di luar. Kalau tak makan ikan bakar biasanya kami akan pesan menu yang sama saja. Ini bertujuan untuk mempercepatkan proses memasak. Sebabnya kami memang selalu takleh nak sabar menahan lapar. Tapi kekadang ada jgk yang degil nak ikut selera sendiri je. So kalau kena tunggu lama tu nasib laa kan.


Ber'CNY' di Noodle Station

Iskh..Kesian abg long

Yang ni baru nampak muka.




*** Maaf. Kualiti gambar kurang memuaskan sebab guna HP je..=P

No comments:

Post a Comment