Monday, January 3, 2011

Apake Jenis Berry Anda Nih.?

Merujuk kepada perkara di atas, saya bukan ini membicarakan tentang buah stroberi atau beluberi mahupun resberi yang terdapat dalam botol Brand's Innershine Berry Essence tuh. Saya jugak bukan nak cite pasal kambing biri-biri Mok Noh jiran kat kampung saya tuh. Tapi pasal henpon berjenama belekberi yang kini menjadi pujaan ramai termasuk anak-anak sedara sunti saya tuh. Mak sedara sunti pon minat tahap meleleh air liur jugak sebenarnya. =p.. 

Ntah ngape semenjak dua tiga menjak hati ni macam merayu-rayu je mintak henpon baru berjenama Belekberi. (Tak sedar diri btol pdhal baru je dpt henpon baru dr Incik Keroro saya..Saya memang tamak..Haha.) Mungkin sebab dengki tengok si adik bongsu berBBM dengan si kakak sulong dalam van ke Sarikin bulan lepas. Kalo ikutkan nafsu rasa macam nak je g cucuk pinggang Maybank ATM kat depan Restoran Sarina tuh biar dia melatah terkejut sampai termuntah ribuan ringgit. Then terus ke kedai henpon kat KB Mall grab seketul belekberi idaman hati. Tapi setelah dipikir berkali-kali risau jugak takot nanti bukan duit yang dimuntahkan tapi kertas-kertas putih yang bertulis baki akaun yang langsung tak mencicah angka ribu-riban. Maka dengan itu secara otomatik terhalanglah niat saya dari bertindak kejam pada mesin ATM dan jugak pada diri sendiri. =)

Namun yang demikian, keinginan untuk memiliki henpon idaman belekberi masih sukar dilupuskan. Nak beli sendiri di luar kemampuan diri, nak mintak tajaan Incik Keroro jawabnya memang tak laa. So sebagai inisiatif saya pon men'join' laa content contest What Berry Are You? dengan harapan dapat laa henpon belekberi sebijik. Bleh jugak melenyapkan kemengidaman hati saya ni. Contest bikinan DiGi ni telah menjanjikan sebentuk belekberi Torch 9800 berwarna merah sebagai hadiah utama. (Musykil..Klo color merah apsal dia tak panggil redberi huh.?=p) 


Actually contest ni takde laa remeh sangat kena wat slogan bagai. Just take a quiz to get some Berrypoints. Soalan pon sume jenis kacang tanah je. Then suggest member-member korg join quiz ni jugak pastu korg cuma guess apeke jenis berry member korg tuh. Klo ape yg korg guess tu match, points korg akan lebih bertambah dan peluang untuk dapat henpon belekberi pujaan hati lebih tinggi. So bagi yang memang mengidam gile nak pkai henpon belekberi tapi tak kaya macam saya nih bleh laa try join contest nih. Manalaa tau tuah korg kan. Bleh laa bergaya ngan henpon baru di tahun baru ni. Contest ni runs until 31 January 2011 so selamat menjoin contest.

No comments:

Post a Comment