Saturday, January 15, 2011

Saya Keguguran

Hah. Baru baca tajuk dah mula nak wat spekulasi pelik-pelik. Jangan nak fikir yang bukan-bukan ye. Saya bukan keguguran anak tapi keguguran rambut yang tak agak-agak sampai mak saya membebel sebab rambut saya ada di merata ruang rumah. Mungkin sekarang ni memang dah musim luruh dia kot sebab tu dia asyik gugur je.  Oklaa tu daripada musim salji. Kang memutih je kat atas bahu takleh nak pakai baju hitam pulak. Kalau musim buah pon tak guna sebab buah rambut kecik sangat tak puas nak makan. Teehee.




Time paling mencemaskan bila lepas syampoo. Amik kau. Memang suka hati dia je nak gugur beramai-ramai. Pastu lekat kat celah-celah jari. Kalau camni laa gaya mau botak kepala. Nasib baik rambut dah memang hyper tebal so peluang untuk selamat masih ada lagi laa. Salah satu faktor saya tak suke sikat rambut guna sikat sebab ni laa. Better gunakan jari je. Kalau ada yang gugur senang je nak buang. ^_^. Mari kita lihat sebab munasabab yang manakah menyebab rambut saya suke sangat gugur tak tertentu pasal.



  • Stress
  • Vitamin A Berlebihan
  • Perubahan Hormon - Biasanya ibu-ibu yang lepas bersalin dan pesakit tiroid
  • Kekurangan Protein
  • Pengambilan Ubat
  • Rawatan Kimoterapi

No comments:

Post a Comment